• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63407
+
-

سم‌پاشی ۲۱۱ هزار هکتار از مراتع استان در مقابل ملخ صحرایی

کشاورزی
سم‌پاشی ۲۱۱ هزار هکتار از مراتع استان در مقابل ملخ صحرایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۱ هزار و ۱۳۰ هکتار از مراتع این استان از اسفند سال گذشته تاکنون علیه ملخ صحرایی سم‌پاشی شده و این اقدام با جدیت ادامه دارد. 

«غلام‌حیدر زورقی» در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: ۱۱۰ هزار و ۷۷۰ هکتار از مراتع یادشده در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ بالدار و ۱۰۰ هزار و ۳۶۰ هکتار نیز برای مبارزه با پوره (بچه ملخ) سم‌پاشی شده است. 

وی بیان کرد: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از ۱۳ اسفند در این استان آغاز شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی این استان با ۴۸ هزار و ۲۶۰ هکتار در شهرستان ایرانشهر انجام شده است. 

وی بیان کرد: کشاورزان باید در صورت مشاهده این آفت، موضوع را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع‌رسانی کنند. 

ملخ‌های صحرایی تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند. این نوع م لخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه‌روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند. این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف از جمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع همه را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید